FAQs

Frequently Asked Questions


Klanten hebben tot twee weken na de besteldatum de mogelijkheid om een beoordeling te plaatsen. Hierna vervalt de uitnodiging. Elke beoordeling zal worden gepubliceerd. Eenmaal gepubliceerd zal de beoordeling zichtbaar zijn en blijven tenzij Hebtrek.nl gegronde redenen heeft deze te verwijderen. Beoordelingen kunnen niet worden aangepast na publicatie. Hebtrek.nl zal de inhoud van een beoordeling dus nooit veranderen, maar een beoordeling of tekst van een beoordeling kan dus wel verwijderd worden. Hebtrek.nl verwijdert beoordelingen of de tekst van beoordelingen wanneer deze:
  • Beweringen bevatten die lasterlijk of beledigend zijn, of een mening bevat die bepaalde gebruikers zou kunnen kwetsen;
  • Gewelddadig of discriminerend gedrag bevorderen, ondersteunen of daartoe uitnodigen;
  • Inbreuk maken op intellectuele eigendomsrechten of het recht op het bezit van een merk van derden;
  • De schending inhouden van een contractuele clausule of een wettelijke verplichting tot vertrouwelijkheid;
  • Illegale, ongeoorloofde of gevaarlijke activiteiten promoten;
  • Een geval van schending van de privacy van anderen voorleggen;
  • De indruk wekken dat deze mening voortvloeit uit onze eigen diensten of ons bindt;
  • Een kennisgeving doen namens een andere persoon door zich een identiteit toe te eigenen of een vals beeld te geven van uw betrekkingen met een derde;
  • Valse inhoud bevatten;
  • Betrekking hebben op de Hebtrek.nl service en niet op het restaurant in kwestie wanneer ze afkomstig zijn van mensen die geen bestelling hebben geplaatst, of gebaseerd zijn op omstandigheden die te onnauwkeurig zijn om de recensie nuttig te maken voor andere gebruikers.
In beperkte scenario's, wanneer we een beoordeling verbergen, kan de beoordeling nog steeds invloed hebben op de gemiddelde beoordeling. Voor meer informatie over de berekening van de gemiddelde beoordeling, kun je kijken op "Hoe werken sterrenbeoordelingen?" Wij bieden restauranthouders geen mogelijkheid om klanten naar aanleiding van hun beoordeling te benaderen
Hebtrek.nl geeft dynamisch en afhankelijk van een groot aantal factoren een lijst met restaurants weer aan consumenten. Het doel dat wij hebben is om onze klanten restaurants te tonen waar ze waarschijnlijk graag bij willen bestellen. Wij vinden dit een eerlijke manier voor al onze restaurant partners. De standaard volgorde waarin wij onze restaurants weergeven is wat wij noemen de 'Beste match'. De belangrijkste factoren die worden gebruikt om de 'Beste match' volgorde te bepalen zijn de afstand tot de klant en de 'Kwaliteitsscore', die gebaseerd is op beoordelingen. Populariteitsfactoren, zoals het aantal bestellingen dat een restaurant ontvangt, spelen ook een rol bij het opstellen van de lijst. Tijdelijke factoren zoals het weer of drukke tijden kunnen ook van invloed zijn op de volgorde. Ten slotte hebben restaurants, om hun zichtbaarheid te vergroten, de mogelijkheid om hun vermelding te sponsoren zodat ze hoger in de restaurantlijst verschijnen. Restaurants die hier gebruik van maken worden weergegeven als 'gesponsord'. Meer informatie over de ranking parameters vind je hier: Wat zijn de belangrijkste rangschikkingsparameters? Aangezien alle factoren aan verandering onderhevig kunnen zijn, is de volgorde van restaurants dynamisch. Je buurman ziet misschien een andere volgorde dan jij, en je zou zelf ook verschillen kunnen zien tussen jouw lijst om 17:00 uur en om 21:00 uur. Tot slot kun je altijd filters gebruiken om de selectie specifieker te maken of gebruik maken van de sorteeropties die beschikbaar zijn. Wij streven ernaar om steeds de meest relevante lijst voor jou weer te geven, maar smaken verschillen!
Restaurants Er is maar één methode  om een beoordeling achter te laten bij een restaurant en dat is door een bestelling te plaatsen via Hebtrek.nl. Nadat je bij een restaurant hebt besteld, kun je hun eten en bezorgservice beoordelen op ons platform. De makkelijkste manier om dat te doen is door je e-mail te checken nadat je je bestelling hebt ontvangen. We sturen je dan een bericht met een link om de bestelling te beoordelen. Als je een Hebtrek.nl account hebt, kun je een restaurant waar je besteld hebt beoordelen in de "Bestellingen" sectie van je account op onze website. Wanneer je de optie krijgt, kun je ervoor kiezen om de beoordeling anoniem te plaatsen indien gewenst. Je kunt alleen een beoordeling plaatsen bij een restaurant, wanneer je hier een bestelling hebt geplaatst via Hebtrek.nl. Na de bestelling heb je twee weken de tijd om hierover een beoordeling achter te laten. Dit proces geeft ons de zekerheid dat alle beoordelingen afkomstig zijn van klanten die hebben besteld via Hebtrek.nl. Het achterlaten van een beoordeling helpt andere mensen om een geschikt restaurant te vinden om maaltijden te bestellen. Via beoordelingen heb je de mogelijkheid om het restaurant te vertellen wat ze goed deden en hoe ze zouden kunnen verbeteren. Als de beoordeling is verstuurd kan je niet in staat zijn om jouw beoordeling te wijzigen. Hebtrek.nl vraagt daarom dat alle restaurant beoordelingen gebaseerd zijn op echte ervaringen, en informatief, behulpzaam en respectvol zijn. Als je een beoordeling wil verwijderen nadat deze is gepubliceerd, dan kan dit door een mail te sturen naar onze klantenservice met hetzelfde e-mailadres dat is gebruikt bij de bestelling. Elke beoordeling wordt gepubliceerd. Echter, eenmaal gepubliceerd, zullen wij een beoordeling verbergen als deze niet voldoet aan onze gedragscode. Neem een kijkje op onze "Beheert Hebtrek.nl beoordelingen?" FAQ voor info.
Wij presenteren de gemiddelde beoordeling van een restaurant op twee plaatsen: naast hun naam in de restaurantlijst en op de menupagina van het restaurant, weergegeven door sterren en/of een cijfer afgerond op één decimaal. De gemiddelde beoordeling wordt berekend door beoordelingen van consumenten voor kwaliteit en bezorging te combineren, waarbij de beoordelingen voor kwaliteit het zwaarst wegen. Een gemiddelde wordt berekend op basis van ofwel: de 25 meest recente beoordelingen (wanneer het restaurant meer dan 25 beoordelingen in totaal heeft), of alle gepubliceerde beoordelingen (wanneer het restaurant minder dan 25 beoordelingen in totaal heeft). De gemiddelde beoordeling wordt regelmatig bijgewerkt. Toegekende sterren die deel uitmaken van een beoordeling die van het platform is verwijderd, kunnen (in enkele uitzonderingsgevallen) nog steeds worden meegenomen in de berekening van de gemiddelde beoordeling. Meer informatie over het verbergen van beoordelingen vind je op "Beheert Hebtrek.nl beoordelingen?"
Bij Hebtrek bieden wij je de optie voor snelle bezorging via onze website en mobiele app. Deze service is beschikbaar bij een select aantal restaurants. Kies je voor snelle bezorging, dan krijgt jouw bestelling voorrang op reguliere bestellingen. Dit betekent dat jouw bestelling als een van de eersten wordt bereid en bezorgd, zelfs tijdens piekmomenten. Stel je voor: het is 17:00 uur en tien klanten hebben gekozen voor reguliere bezorging. Als jij om 17:15 een bestelling plaatst met snelle bezorging, dan wordt jouw bestelling direct bovenaan de lijst geplaatst. De eerstvolgende beschikbare bezorger zal zorgen dat jouw maaltijd zo snel mogelijk jouw kant op komt. Natuurlijk kan er ook een rij ontstaan binnen de snelle bezorgingsoptie, maar zelfs dan zal jouw bestelling nog altijd sneller worden afgehandeld dan bij de reguliere service. Kies snelle bezorging en geniet sneller dan ooit van jouw maaltijd, perfect voor die drukke avonden of als je gewoon niet kunt wachten!   Disclaimer: Snelle bezorging kan langer duren vanwege de bereidingstijd in het restaurant en drukte. De tijden die wij vermelden zijn niet bindend en puur indicatief.

Wat zijn servicekosten?

Bij Hebtrek werken we samen met een divers aanbod van partners en restaurants om jou als klant de beste bestelervaring te bieden. Voor bepaalde bestellingen bij specifieke partners rekenen we servicekosten. Deze kosten dragen bij aan de verbetering van onze website en app, waardoor we jouw ervaring continu kunnen optimaliseren.

Hoe weet ik of ik servicekosten moet betalen?

De servicekosten verschillen per restaurant of partner en zijn altijd duidelijk vermeld op de betaalpagina tijdens het afrekenproces. Zo kom je niet voor verrassingen te staan.

Zijn er servicekosten bij het afhalen van mijn bestelling?

Nee, als je ervoor kiest om je bestelling zelf af te halen bij het restaurant, brengen we geen servicekosten in rekening.
Download de app
Kijk, kies en geniet!
Ontdek het op Google Play Ontdek het op App Store